Just call me Amri

Meskipun dengan rezeki dan kurnia Illahi, sudah memperoleh gelaran Dr, tapi masih lagi bercadang untuk meneruskan penulisan yang penuh santai dan kadangkala gedik, demi menunjukkan keremajaan meskipun usia menjangkau dua puluh dua tahun beberapa bulan lagi.

Eh, dua puluh dua tahun eh? Itu contoh gedik pertama.

Untuk gedik kedua, terus buka basoh kereta dan menyanyikan lagu berikut:-

“Hey I just met you,
and this is crazy,
I am a doctor,
but call me Amri..”

Sentap kan?

Confuse diri sendiri kerana sepatutnya entri ini berbunyi humble tapi jadi ala-ala keji pulak.

Anyhow… beginilah.

Seperti yang pernah aku tulis beberapa zaman dahulu, dalam entri bertajuk Pangkat itu, aku, kalau boleh nak buat macam orang-orang sini. Takde panggilan-panggilan Dr ni. So, jom! Bersama-sama dalam misi aku supaya kalau korang berjumpa aku, sama ada di kuliah mahupun di kedai mamak, panggil saja Amri?

Macam dulu-dulu. Macam zaman kita muda-muda dulu.

So yang panggil Lutfi, boleh terus panggil Lutfi. Yang panggil Amri, boleh terus panggil Amri. Yang panggil Abang Am, boleh terus panggil Abang Am. Yang tak pernah panggil Abang Am, tapi muda sikit, boleh saja panggil Bro Amri. Okeh?

Deal?

Haa.. macam tu lah.

Love you all. Muaah.

[Oops, tergedik lebih pulak. Salahkan Carly Rae Jepsen]

 


10 Responses to “Just call me Amri”

  1. Pingu Toha yang enggan LIKE says:

    NAK PANGGIL HANG MAYBE KA AMRI NI?? MAKE UP YOUR MINDDDDDDDDDDDDDDDDDDD FOR GOD’S SAKE!!!!

  2. awin says:

    gedik jugak Dr Am. haha..
    anyway.. Alhamdulillah, tahniah Am!

  3. Amri says:

    Halim, maybe Amri? Keke.

    Awin, thanks thanks :D

  4. Nisa says:

    Tahniah!!

  5. Bro Amri!!!

    haih! seriously happy tengok orang berjaya. Anyway, teruskan jelah entri santai penuh gedik.takpe…takpeee..ada orang baca jugak. Boleh kurangkan stress.hahahaha..

  6. Alien la, sapa lagi? says:

    Ai nak panggil Fi, boleh kan? Hihhik!

  7. shakir abid says:

    kami yang kat tempoyak nak pangge apa?

  8. Amri says:

    Again, thanks all.

    ALSL, motip nak panggil Fi bagai?

    Abang Shakir, Upi ja lah. Hehe

  9. Hibiki says:

    I have a feeling you didn’t rlelay pick up on the details of the article. He didn’t survive for 7 to 8 years on alternative treatments. He tried alternative treatments for 9 months and realised that they weren’t working and he needed to do something *real*. He had surgery, took medication, an even got a new liver. Also, the body will heal itself as best it can and all modern medicine does is try to give the body that chance. Now, we *know* what it was like before modern medicine when every treatment was an alternative’ treatment. Many people died from cancer, died from common infections, died from smallpox, tetanus, and diphtheria. They died from fevers and parasitic infections. They died of cholera and tuberculosis. Homeopathic, alternative, non-invasive, herbal, and other remedies were pretty much all they had. The end result is that people died from diseases that can no be addressed with basic routine medical care. So if you look at the evidence from a rational point of view you’d understand that modern medicine does work.

Leave a Reply

See also: