Hidung

Entri ini punya unsur-unsur yang jijik, mungkin tidak sesuai bagi orang-orang yang sedang makan

Bertanya aku kepada Pidin.

“Pidin, ko korek hidung tak?”

Dia ketawa. “Mestilah korek. Kenapa? Ko ingat orang lain tak korek hidung kah?”

“Aku tak pernah nampak orang lain korek hidung. Manalah aku tahu diorang korek ke tak?” aku gelak sebab dah terasa soalan itu soalan bodoh (hanya nampak soalan comel dalam kalangan fangirls tegar sahaja).

Aku sambung lagi, “taak, aku nak tanya; ko perasan tak yang tahi hidung hitam sangat kat sini? Sebab udara kotor.”

“Oh,” Pidin akhirnya faham rasional soalan awal tadi diberikan.

“Kat Durham tak macam ni. Udara dia lebih bersih.”

Sekian.


4 Responses to “Hidung”

  1. WaReMoN says:

    ada mcm tu ka? selalunya aku korek confirm warna putih, padahal sini habuk byk gak >.<

  2. mahir says:

    kahkahkah
    *tak tahu nak gelak ke nak kata euww ke atau pengsan*

  3. zeah says:

    bila kau dah tanya soalan tu kan… aku pun tetiba mengimaginekan perbezaan warna warna tersebut… ada kebenarannya… hahahaha

  4. solehah says:

    kat malaysia tahi hidung lagi cerah dari overseas.

    kat adelaide ni pun sama. keruh. lagi2 time summer. memang mengundang. tsk

    hey! a big fan! <3

Leave a Reply

See also: